Måndag igen!

Godmorgon där ute i vinterrusket!
Vädret är ju inte det mest upppgigande, grått och trist och kalt ser det ut att vara.

I dag gäller följande:

  1. Plugga på hemtentan
  2. Fundera på vad man skall ha till middag
  3. Hämta Emil på dagis (Christian jobbar sent i dag)
  4. Åka och hämta mamma och pappa vid flyget

Hade tänkt att gå och vaccinera mig, vara där kl 9 när de öppnar. Men insåg vilket kaos det kommer vara, läs tidigare inlägg. Väntar nog en dag eller två.

Satt och läste på aftonbladet om något så upprörande som att de drillar 8 åringar i marinskolor i USA '
"Young Marines – Unga marinkåren – är en organisation i USA som har funnits i femtio år och som rekryterar unga pojkar och flickor i 8–12 års ålder för att drilla dem i militär disciplin, fysisk aktivitet, uthållighet och ett drogfritt leverne."
(läs hela artikeln). USA utbildar barnsoldater och min första tanke som kom upp i huvudet men vad säger FNs barnkonvention om det? Men sen slog det mig egen ack aj Usa är ett av de få länder i världen som inte skrivit under Barnkonventionen. Ush och fy tycker jag!

Nu är det dags att röra på sig snart kommer tjejerna och vi skall skriva på hemtentan.


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test