Bloody Monday!

Sitter och läser i Miljö för lärande, men känner att jag måste bara ta en paus!

Shit! vilken dag det har varit i dag! Vakande runt halv 7 morse och efter att ha vinkat av Christian och Emil som skulle till jobb och dagis, var det meningen att jag skulle läsa. Men så blev inte fallet! Först och främst försökte jag få tag i Bvc och höra angående Vaccinationen. Sen har min telefon varit konstig så behövde uppdatera den och formatera om minneskortet. Vilket jag oxå gjorde. Madde kom förbi med Deniz på komm kaffe runt elva snåret. Sen blev det att läsa.

Mina försök att ringa Bvc gav resultat först vid ett tiden, det vara oxå då vaccineringen starade. Jag frågade lite och de sa till mig att det är mycket folk just nu så kom ner senare. Visst tänkte jag att jag åker ner vid halv 4 tiden. Jag forsatte att läsa och vid halv 3 gick jag och hämtade Emil. Förklarade och förberedde honom inför vad som skulle ske och han var helt klar med det hela.

Väl nere på bvc var det KAOS, barn och föräldrar överallt! Jag fick trängt mig igenom den väntade massan av folk för att få information. Väl framme vid bordet dit jag blivit hänvisad, står en gammal tant i från röda korset, hon står med en kö lapps rulle i handen Tyävrr säger hon de tar inte emot fler folk i dag. VAD FAN SÄGER JAG! då är det erat fel om Emil blir sjuk för att han inte får något vaccin i dag. Jag var så arg så jag kokade. För det första vad fan har tanten i från röda korset med vaccineringen att göra? är det så att de slipper betala dem, att de jobbar gartis? Men meninge är att det borde stå nån utbildad person som kunde svarat bättre än henne.

Sen hur fan planerar partille sjukvård. När de sätter upp en tid på 4 timmar och
att det är så många barn som skall rymmas under den tiden i 4 dar?
Från v 46 vaccineras barn som hör till BVC Kyrktorget, Björndammen eller Öjersjö på Familjecentralen, Kyrktorget må, on, to, fr kl 13-17, drop-in.

Och vad tänkte de med när de sa i telfonen att kom ner senare för det är fullt just nu?

Ush! I alla fall fly förbannad gick jag och emil och köpte var sin klubba. Jag hade ju lovat hnom en så det är ju klart att han skall ha en fast det inte blev någon vaccination i dag. Emil Undrade så klart varför han inte helt plötsligt skulle till docktorn och få medecin. Jag fick förklara att det var mycket folk och att vi få gå på fredag i stället. (och då skall jag vara där kl 13:00 om inte innan).

Sen bar det av hemåt med bussen. Stannade vägen om Madde och tog en kopp kaffe, för att varva ner mina förbannade nerver. Sen blev det middag och vid halv 8 tiden somnade Emil och jag satte mig åter vid mina böcker. Där jag suttit tills nu!

Det var min måndag det!
Puss å Godnatt!

Ps.
till råga på allt åkte mina söta föräldrar till värmen i dag. Fuskit men jag unnar dom det!
Dom jobbar och sliter varje dag så de är värda sol, värme och vila:0)
Fast jag kan ju inflika att jag hade kunnat behöva min söta mamma,
i situationer som vaccinering då jag inte är så förtjust i sprutor. Ds.


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test