Vilken väderlekstjänst skalll man egentligen lita på?

Oftast brukar jag (om himlen ser mörk ut) kolla vilket väder det blir under dagen. I dag innan jag kilade iväg till min VFU kollade jag tre olika sidor
¤
Yr.no
¤Klart.se

¤Smhi.se

och alla visade olika väder.

Vilken är den mest tillfärlitliga källan? Brukar förlita mig på de norska meterologerna, då det känns som smhi till störta del gissar fram sina raporter. Men i dag Visade YR.no helt galet väder jämför med vad min himmer utanför fönstret visade, så det blev till att kolla klart.se. Men egentligen hur pålitliga är deras meterologernas raportet, för mig känns det i balnd som de siar om vilket väder det blir. Vill man ha koll på vilket väder det är (men kanske inte blir) så är det lika bra att kolla ut genom fönstret, ta med ett paraply (ifall om att det börjar att regna) och hopppas att solen solen lyser hela dan..

I dag har jag varit på min VFU och intervjuat min handledare om förskolans innemiljö, vilket blev väldigt lyckat. Sen bar det av med sambon till affären för att handla mat. Väl hemma lagade vi ost och skinkpaj(blev en riktig höjdare)och sen åkte han till jobbet (han slutar kl 24). Sen kom Madde över för att dricka kaffe och fika sockerkaka. Sen blev det till att hitta motivatioenen till att skriva intervjuraporten.

Men att hitta motivationen till att skriva är svårare än man tror. Nu sitter jag här i alla fall och skriver. Konstigt är att motivatioenen inte går att hitta på dan utan kommer smygandes så där lagom när man borde fundera på att gå och lägga sig...

 


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test