Å jag som trodde vi hade yttrande frihet i detta land?

I dag var jag och Tidman inne i stan efter en seg föreläsning uppe på Medecinareberget. Väl inne i stan blev vi fast på kungsportsplatsen. Inga spårvagnar eller bussar gick, och det var poliser i massor.

Det hela visade sig att SD skulle ha torgmöte och en massa motdemostranter (som media utrycker sig) hade slutit upp för att demostrera mot SD. Min fråga som dök upp i huvudet, har inte vi rätt i detta samhälle att säga vad vi tycker och tänker utan att någon måste demostrera mot det? Jag är ingen anhängare till SDs politik men jag kan tycka att även de har rätt att yttra sig om sin politik, utan att en massa vänsterextremister måste stå och gapa. Ytterligare en fråga som dök upp, motdemostrandeterna som var runt 15-17 år (och inte har någon röst rätt), vad vet de egentligen politik? Har de läst hela SDs valmanifest, eller har de bara riktat in sig på att partiets invandrarpolikt?

Jag är själv väldigt kritisk till vad SD har att säga angående just invandrarpolitiska frågor, men jag anser att alla skall ha rätt att tala speciellt i valtider som denna.

Från en sak till en annan!

Jag och Tidman gick en sväng förbi Monki, efter en god lunch med Sara på Jensens. PÅ Monki hittade Tidman en super snygg väska, och jag passade på att fråga om de fått in min väska som jag söker men ljus och lykta efter. De hade desvärr inte fått in den men de tog mitt telfonnummer och lovade att ringa mig så fort de fått in den.

Väl hemma typ 2 timmar senare, ringde de och sa att en timma efter vi hade varit där hade de fått in väskan!
Så UNDERBART! De lovade att lägga undan en till mig så i morgon efter seminarie och föreläsning skall jag dit och köpa den. Jag fyller år nästa vecka och min söta sambo har altid lika svårt att komma på nått till mig, så jag sa istället för att du stressar runt så kan du ge mig väskan i födelsdags present. Tråkigt kan det låta att jag iförväg köper present till mig själv (från min sambo) men väskan är verkligen något jag vill ha, och varje födelsedag har jag lika svårt att komma på saker jag önskar mig.

Nä om man skulle ta upp böckerna och sätta sig och läsa inför morgonens seminarie. Sambon kör postbil upp till Örebro och är inte hemma fören kl 00 i natt, Emil är hos sin mamma. Så jag får disponera den egentid jag har just nu till att läsa....


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test