Soffa, film och bloggande!

Här sitter jag nu en sen söndags kväll, barnet sover och sambon sitter vid datorn. Själv sitter jag och slö tittar på Baby Mama, nån komedi om en som vill ha barn men kan inte, så hon anlitar en surogatmamma till att föda barnet. Men det blir inte riktigt som de båda har tänkt sig.

Helgen och veckan har varit relativt lugn. Pluggat på vfu uppgiften, börjat på den nya hemtentan som skall vara klar den 30/11 (lika bra att börja) och varit hemma för vård av barn. I tisdags trodde jag verkligen emil hade fått Svininfluensan, men det var inget mer än en vanlig förkylning. Nu är han frisk igen å det är förskolan som hägrar i morgon. Igentligen kunde han väl gått till förskolan i fredags, men vi tyckte att kunde vara hemma en dag extra. Det märks på barn när de inte fått vara på förskolan på en hel vecka och man ser på Emil att han längtar tillbaka till sina kompisar.

Läste att de släpper vaccin även för oss "vuxna" i morgon måndag. Nu är bara frågan NÄR SKALL MAN HINNA? För saken är den att emil inte fått sin dos ännu, de har fortfarande öppet för barn. Skall man ta allt på samma dag? Skall man först köa för att Emil skall få vaccinet och sen själv köa för sin egna spruta? Måste man verkligen gå till två ställen. Kan de inte nu ta både mig och emil på samma gång?

Får se hur det går. Först kanske man kan ta emil och sen själv gå i helgen och få sin dos. Tur att min mor och far kommer hem i morgon. Så får mammsen följa med, för jag gillar verkligen inte sprutor, tycker det är skit läskigt!

Slog mig en tanke!
Undrar vilka som egentligen läser det man skriver. Visst kan man se ip nummer men det säger ju inget mera. Så är det nån som känner för att ge sig till känna skriv nått i komentaren, hade varit kul :0)

Gjorde ett test precis som jag kan tipsa om, se dina vucenpoäng. Jag är 26 år men enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse (vuxenpoäng.se) skall jag vara 35 år. Fan vad upppiggande det känns att få reda på sånt hehe:0)
Gör testet själv vetja och få reda på din sanna ålder!

Nä nu skall jag ta en nypa frisk luft och sen skall jag lyssna rymmaren av Thomas Bodström!

Natti natti


Kommentarer
Postat av: sara karlsson

jag har sett den där filmen, tyckte den var sådär.

låter som om att det är vaccinationskaos i Partille?

Inte bra alls.



läser din blogg ibland när jag ser på fb att du uppdaterat den. ha de gôtt!

2009-11-15 @ 23:20:00

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test