Middags tips!

Just nu sitter jag och skriver på min tenta, samtidigt funderar jag på vad jag skall laga till middag!

För er som har idé torka på middags froten kommer här ett snabbt och gott recept!

Krämig Pasta gratäng med skinka


Du behöver:
300 g pasta
150 g rökt skinka eller kalkon
3 dl tomatsås på burk (typ Íca eller Willys pastasås)
2 1/2 dl Kelda sås Simply Cheese / Kelda sås Carbonara Crush
1 dl Riven ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 250°. Koka pastan. Skär skinkan i strimlor. Låt pastan rinna av och blanda ner tomatsås, ostsås och skinka. Lägg det i smorda ugnssäkra portionsformar eller i en stor smord form. Strö över osten. Gratinera i övre delen av ugnen ca 10 min. Servera med sallad.
(recept i från arla.se)

Jätte gott och jätte enkelt! Går bra att frysa in och ta med sig som lunchlåda!
Mer recept hittar du på
Arla.se eller varför inte ladda ner arlas kokbok i mobilen, så har du alltid med dig en kokbok om du skulle få idé torka i affären.

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: thaitrÄsh

hej där. jag vet inte om det var du som skrev, fel på länken men jag anade att det var plasticangel som det skulle stå... :)



iaf, jag gör mönstret på egen hand. har typ en klipp å klistra bok med Hello kitty så jag har någonting att gå efter... :)

annars gör jag själv mönstret..



gillar du dem?


Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test