I stundens sena timma....

Upptäckte att jag inte skrivit sen i måndags. Men har varit full rulle här hemma och i skolan så jag har inte haft tid uppdatera sen mitt arga inlägg angående vaccineringen.

I tisdags blev naturligtvis Emil sjuk. Förskolan där han går ringde mig på eftermiddagen när jag satt på föreläsning. De sa att han håller nog på att bli sjuk. Efter att föreläsningen slutade stressade jag hem till Partille som en blådåre. Väl på förskolan hämtade jag en liten ynklig pojk. Blev på med en massa kläder och ut i regnet å mörkret för att ta bussen hem. Det är vid sånna här tillfällen man önskar att man har körkort (vilket jag måste ta). I alla fall Christian jobbade sent så det var bara hem med Emil och laga mat. Väl hemma fick han feber och kräktes. Då trodde jag stunden var kommen. Trodde verkligen att han hade svininfluensa. Ringde ner till mina föräldrar som är på Furtuventura och fick pratat med min mamma, som fick lugnat ner mig.

Tre dagar senare med hemma visstelse, ingen mera kräkning än i tisdag och bara lite feber från och till. Inser jag att det är bara en vanlig förskylning han har fått.

Frågan är nu bara om man han får ta vaccinet i morgon? Det är ju som sagt den sista planerade dagen av vaccinering av barn i partille. Om de inte utökar?!

Så här har det sett ut på hemma fronten. I skolan har det varit fullt ös. Böcker som har lästs och diskuterats och i dag var jag och Pernilla ute och gjorde ett expriment med barnen på min Vfu förskola. Barnen skulle få se och diskutera om vad som hände med en sockerbit om man la den i varmt, kallt och kolsyrat vatten. Resultatet blev mycket lyckat. barnen var engagerade och nyfikna. Jätte kul! Nu skall man bara reflektera och analysera hur exprimentet gick. Sen skall man börja skriva på hemtentan. Den skall vara klar om 3 veckor men det är lika bra att börja nu. Målet är att bli klar tills på måndag.

Nänä dags att sova, visserligen skall jag vara hemma och vabba (vård av sjukt barn). Men det lär inte bli någon sovmorogon för det...

Sussa sött!


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test