Där sprack min planering....

I dag skulle man ha läst inför på torsdag, det var i alla fall min plan. Men halva dan har varit upp och ner.
Morgonen började exemplariskt i alla fall någolunda. Frida kom vägen och vi satt och pluggade på hemtentan.

Det var på eftermiddagen allt började balla ur. Christian kom hem från jobbet med feber så han har legat och sovit större delen av dan. Sen höll jag på och tvätta och när jag trodde första tvätten var klar att hängas upp visade sig det att tävttmaskins jävlen inte hade tömt. När jag öppnade maskinen rann det ut vatten på golvet, FAN! Sen stog det bara och lät konstigt.

Fick ta och ringa pappa som kom vägen, naturligtvis började mskinen att funka när han kom. Maskinen är några år gammal nu och den har tidigar hållt på att bråka, så Christian bestämde att vi skall köpa ny maskin i veckan.

Efter detta blev det matlaging, fick bli fliskpinnar, potatis mos och remoladsås. Enkelt men gott...

Sen var det tänkt att jag skulle sätta mig och läsa, skulle bara ta och natta Emil. Då somande jag och vakande inte upp fören vid 22 tiden. Så nu sitter jag här och fundera på om det är någon idé att läsa. Tar hjärnan in information lika bra nattetid?

Måste ta tag i att sy kläder til kryssningen nu, den är om två veckor ca. Funderar på att be min söta mamma att sy nån klänning och nya benlurvisar, men det måste vara i vitt då det är Lucia krysning.

Så här har min dag varit, hur har din varit?

Sängen nästa!


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test