Tredje och sista dagen på Cafét!!!!

Jag gav upp arbetet på cafét i dag!

Jobbade från 8-14 väl hemma var jag trött och kände verligen inte för att gå tillbaka.
Jag har provjobbat (och tillråga på det GRATIS!) och när de säger att du är duktig men måste nog ta några dagar till att provjobba. Då fick jag nog, inte skall man gå och hjälpa till Gratis eller hur?

Sen var det inte riktigt lika kul som jag hade hoppats på. Man jobbar för det första helt själv, och med det innebär att kolla varor, göra mackor, göra sallader, laga soppa, brygga kaffe, städa, plocka och till råga på det ta hand om kunderna när de kommer och vill ha någon fika. Jag begriper inte hur man skulle hinna med allt detta?

Min egna fundering kring detta fenomen är att man skulle behöva 2 personer i alla fall på morgonen när allt skall göras! Och att man får någon slags betalning när man går som lärling, annars är det bara gratis extra hjälp för den som skall lära ut.

Nä jag gav upp det och skall ringa på söndag och säga att jag har blivit erbhuden nått annat jobb. fast det är egentligen inte riktigt sant. Jag har i alla fall gaderat mig med att ringa de dagis jag har jobbat på förut och sagt att om de behöver vikarie kan de ringa mig. (hoppas det blir i alla fall lite jobb, för annars vet jag inte hur det skall gå med min ekonomi. För den är verkligen i botten och jag har räkningar som ligger och väntar.

Finns en låt som passar in på min ekonomiska situation just nu och det är 1x2x3x4 i från filmen Tjenare Kungen (låten är skriven av inten mindre än av Thåström) (Se hela videon för låten kommer igång efter en stund och glöm inte att stänga av ljudet i musikspelaren)

  

En gånger två gånger tre gånger fyra
Har inget jobb eller pengar till hyra
Kom kom! Vi klipper en bank.
Aaaaaah! Så jävla pank!

Grymt bra film! För er som inte sett den tipsar jag er att se den :0)

Nu är det dags att sova (zzz)

Pözz och Godnatt!

Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test