Jag klarade kursen fy fan vad jag är glad :0)

Jag klarade av sista kursen innan sommaren! Fick G på tentan vilket jag anser är klar bra. med tanke på vilken idot till seminarie ledare vi har haft denna kursen. Hon är en sådan som har favoriserat en liten grupp människor och ratat oss andra.

Jag läste på GP att fristaden Christiania förlorade striden mot staten angående fristadens existens (
länk till artikeln).
Blir smått arg över domen, då jag anser att varför kan de inte få ha kvar sin fristad. Visst är det fel med att de säljer droger och men i stället för att riva hela området och vräka invårnarna, bekämpa drogerna. Det är människor vi pratar om, och skall de bli utan bostad för att politikerna vill en annan sak. Jag tror igentligen det inte handlar om att det säljs droger där utan staten vill åt marken där Christiania ligger. Har hört att marken anses var väldigt attraktiv i penga värde och politikerna är penga kåta och vill tjäna pengar genom att bygga flotta bostadsområden. Varför kan men inte bevara det gamla?

Jag var i Christiania en gång när jag var 15, då var jag där på "studiebesök" med NSF (nykterhetens scout förbund), och jag tyckte då att Christiania var en sliten men väldigt vacker plats. Jag har alltid varit facinerad av 60- talet med sin Flower Power och Chrisitania var som att förflytta sig tillbaka till den eran. Nä jag anser att har det funkat som en fristad i 30 år så varför skall man då ta bort det? Är det bara för att få bort drogerna eller är det för att Politekerna vill ha mer pengar?

                     
                                                             Christiania

Nu skall jag dricka kaffe med Madde (grannen), men kanske återkommer senare.

Kram och Pözz


Kommentarer
Postat av: Randy

Grattis vad kul =)


Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test