Dagens Uppdatering!

I morse när jag vaknade vid halv 8 så bara regnet öste ner. Jag skulle gått och lämnat Emil på dagis men beslöt mig för att ringa till dagis och säga att Emil var ledig i dag. Ville verkligen inte bege mig ut i det skitvädret som rådde just då, då jag anser att det är skönare att ligga kvar i sängen och slappa.

Det bllev en lung och soft hemma dag:0) Emil och jag kollade på Mamma Mu och Kråkan filmen och sen så bakade jag muffins till i morgon (Midsommar afton). Sen på eftermiddagen sprack himlen upp och solen tittade fram, och då begav vi oss ut och lekte med Madde och Deniz som bor på våran gård. Eller snarare pojkarna lekte och jag och Madde satt och diskuterade grannarna på gården.

Att diskutera grannarna på våran gård är nått som vi ständigt gör. Men det har vi all rätt till för på våran gård bor det en hel del skumma folk. Speciellt barnen. Man kan inte gå ut på gården med Emil utan att de andra barnen står och glor som man vore nån jävla Circus. Har dessa barn aldrig sätt vuxna som är ute med sina barn? Antagligen inte! För jag har då aldrig sett en endaste föärlder ute med sina barn utan de släpper ut sina barn vind för våg så får de klara sig själv. Man kan ju undra varför föräldrarna skaffar barn om de inte är umgås med dem?

Nu på kvällskvisten kom Pernilla förbi och vi satt och pratade lite och drack thé och åt muffins.

I mon är det midsommar och den firas på samma sätt som de 2 föregående åren. Den firas först med att familjen åker och dansar kring midsommarstången uppe på Rotudan (i Hindås), för att sen bege sig ner till Mölnlycke och där äta och dricka gott. Hörde att det skulle bli kast väder men hopppas att det åtminstonne är uppehåll.

Här är ett kort på Muffinsarna jag bakade, blev supergoda :0)


Nu skall jag lägga mig och lyssna på Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson (så avkopplande att ligga och lyssna på ljudböcker). För er som inte har läst någon av hans böcker och tycker om dekare så tycker jag ni skall göra det, den första boken heter Män som hatar kvinnor. Helt underbar bok!

Ladies and Gentlemen, Elvis has just left the building
Thank You and Good Night!

Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test