Lite julstämmning så här veckan innan jul!

Dags att uppdatera kanske och det gör jag med att julpynta här på bloggen:0) Sitter här och planera juklappar insåg att från csn får man inte pengar förän dan för julafton, kul när kontot är tomt. Får bli till att stress shoppa som vanligt, men det är la livet när man är student eller?) Man har i alla fall julpyntat här hemma nu! Ljusstakarna har varit framme i en vecka nu och i dag åkte grannen och tomtarna fram. Tidigt kan tyckas men Emil är inte hemma nästa vecka, så vi tjuvstartar redan nu:0)

Inte hänt så mycket i helgen. Vi kom aldrig i väg till liseberg i lördags (det började snöa och var skit kallt) utan vi tog en lugn hemma kväll och pusstade ute efter kryssningen. Vi planerar i stället att gå på onsdag och innan liseberg gå ut och käka med hela våran lilla familj:0)

I söndags jobbade Christian, så jag, Emil och min mamma passade på att åka och bada. Emil simmade och simmande och lärde sig att hålla för näsa och dyka ner och hämta plast ringar på botten (dock på den grundaste delen av simbasängen).

I dag har jag varit ute på min Vfu och fortsatt med vårt tema med Hunden Harry. Vet inte om jag har berättat om det förut. Men i alla fall så har hunden Harry kommit några gånger nu och hälsat på 4 åringarna på min avdelning. Då Harry är där får barnen göra olika aktiviteter där några är inriktade på mattematik och andra är inriktade på skapande. I dag hade Harry blvit kidnappad, så jag och barnen gav oss ut på jakt efter Harry. Barnen fick ledtrådar där de skulle leta efter 2 stenar (stor och liten), 3 bilar osv för att i slutändan komma frm till stället där Harry låg å väntade. Väldigt spännande tyckte barnen:0)

I mon blir det och Vfu och näst sista dan med Harry och då skall vi göra ler hundar och barnen skall får öva på att sortera hundbilder (stora till små osv)

Det var allt så vad som har hänt:0)
Lägger in en video på låten som ligger varmt om hjärtat just nu:0)
(för er som förstår er på den här musiken lyssna och njut, ni andra försök!)


Natti Natti!


Kommentarer

Kommentera!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail:

Egen blogg/hemsida:

Vad tycker du?

Trackback
Test